Les ulleres formen part del teu dia a dia. Ja són un complement més, un producte que tens en compte a l’hora de vestir-te. Vols anar a la moda, i les ulleres són part del joc. Ara bé, cada cop que te les has de canviar arriben els dubtes. I has de fer números. Les  ulleres són cares, i si les vols d’una marca reconeguda encara més. Però per això no pateixis. PugemTarragona, de la mà de les òptiques de la ciutat, et deixa un llistat de recomanacions perquè trobis les ulleres de disseny que més t’agraden a un preu molt raonable.

El primer que cal tenir en compte és la firma. Dolce Gabanna, Luis Vuitton, Prada, Cartier… comprar unes ulleres de les grans marques, reconegudes al món per assumptes que poc tenen a veure amb la vista, vol dir preparar la cartera. «Però pots tenir ulleres estèticament innovadores a preus molt competitius», assegura un dels òptics de l’Òptica Teixidó, Romà Roig. A la seva botiga, per exemple, compten amb una línia de marques alternatives: tenen preus més ajustats i van a l’última moda.

Es tracta de firmes com Kaleos, Etnia Barcelona, Gigi Barcelona o Woodys. Totes ofereixen productes d’alta qualitat i estètics des d’uns cent euros, xifra que queda lluny dels 200 o 300 que poden costar les grans marques. Aquesta línia comercial, expliquen des d’Òptiques Teixidó, «és freqüentada per tot tipus de públic». «La gent té molta informació perquè busca per Internet», afirmen.

A l’Òptica Glass, ubicada al carrer Lleida número 13, també aposten per marques amb menys fama però d’alta qualitat. «El que busco són firmes del país. Producte de proximitat, amb un tracte amb el proveïdor proper, que t’assegura que els clients estaran ben atesos en cas de recanvis o millores», manifesta el propietari de la botiga, Óscar Castellano. Algunes de les seves marques de «confiança» són Kxos, FreeLand, Silhouette o CentroStyle. «Les marques menys conegudes són el nostre segell d’identitat. I a la gent, això, li agrada», explica Castellanos.

D’aquesta manera, les òptiques de la ciutat intenten lluitar contra les grans distribuïdores. «Rebenten els preus i és molt difícil competir amb les grans marques des d’una botiga petita», defensen des de l’Òptica Glass. A més, també és una eina per combatre la venda per Internet i pràctiques negatives com el «showrooming»: anar a una tenda a provar un producte que, hores més tard, es comprarà en línia a través d’un portal massiu que ofereix preus menors als de la botiga física. Des d’Òptiques Teixidó asseguren que aquesta és una pràctica a l’alça, i que sempre està relacionada amb productes de marques reconegudes. «Venen a emprovar-se un model en concret d’una marca concreta, el demanen, se’l posen i el deixen. Després, marxen a casa i el compren per Internet, i no tornen mai més a la botiga», expliquen.

Tot plegat demostra que comprar unes ulleres d’última moda amb dissenys trencadors no és sinònim de desemborsar una gran quantitat de diners. Les òptiques de Tarragona estan preparades per fer front a la venda online i, a més, tenen capacitat per crear un segell d’identitat propi que els diferencia de les grans distribuïdores. Així doncs, no t’ho pensis més i si has de comprar-te ulleres, visita les òptiques de la ciutat!