L’any 2020 serà recordat per la pandèmia de la Covid19. Una casuística que ha fet canviar els costums i rutines de la societat en tots els sentits. Com no podria ser d’altra manera, les joguines i l’entreteniment també han canviat en aquests mesos. Ho confirmen des de les dues botigues de confiança d’aquest sector.  Toni Roset, encarregat de Super Ocio, subratlla que ha estat un any «molt estrany». Vanessa Chillón, encarregada de Joguines Gasco, va més enllà, i assegura que «els gustos han canviat». 

 

Lluny de joguines innovadores, el Nadal del 2020 estarà marcat pels clàssics: els puzles i els jocs de taula. Aquests han estat els productes més venuts fins a dia d’avui, i tot apunta que seran també els aliats perfectes per divertir-se i entretenir-se a casa. «Ara el que busca la gent són jocs o joguines amb les quals no t’avorreixis en cinc minuts».

 

Jocs de taula com Colonos de Catán, Carcassone, el Parxís o la Oca han incrementat les vendes moltíssim. «És una llàstima que la gent només es quedi amb aquests noms, perquè hi ha jocs nous molt divertits. Per sort, nosaltres podem recomanar altres títols, com La Isla Prohibida o París, que s’estan venent molt bé», detalla Roset. Tot i això, també destaquen altres tipus de productes, com GravyTrack, un circuit de bales que està encantant als més petits. Pel que fa als puzles, les preferències passen per dificultats elevades, amb jocs de més de 2.000 peces. Des de Joguines Gasco asseguren que les vendes dels puzles han incrementat en un 50% o 60%, perquè «la gent busca fer coses en família».

 

Tot i això, entre  els productes estrella es tornaran a trobar les nines. Enguany, amb versions sorpresa i sota les marques Nananá i Lol. «Aquestes nines i alguns jocs publicitats a la televisió i la ràdio tornaran a ser dels més buscats els últims dies abans de Nadal», preveu Chillón. Amb tot, les botigues de joguines de confiança seguiran a peu de canó per complir les expectatives que els més petits de la casa dipositen en el Tió, el Pare Noel o els Reis Mags. 

 

Per aconseguir que cap infant es quedi sense regals, la Creu Roja ha engegat la tradicional campanya de recollida de joguines. Es demana, però, que siguin joguines no sexistes, sense components bèl·lics i el més noves possibles per tal d’assegurar que compleixen amb la normativa vigent.