Les noves tecnologies han canviat les regles del joc. Les Xarxes Socials i els portals web s’han convertit en un aparador més de botigues i comerços d’arreu. Tot plegat, reforçat per una situació sanitària que fa difícil atendre amb normalitat darrere del taulell. És per aquest motiu que, des de la Cambra de Comerç de Tarragona, s’ha decidit fer una passa endavant. 

 

Els comerciants, botiguers i paradistes de la ciutat de Tarragona tenen una nova oportunitat per endinsar-se en el món digital. Serà gràcies a dues jornades de formació totalment gratuïtes i obertes a tothom, i a les quals s’hi podrà assistir des de casa a través de l’aplicació de videoconferències Zoom. L’objectiu és que hi participin el màxim de persones possibles perquè el comerç de proximitat doni un salt qualitatiu a les Xarxes Socials

 

La primera jornada s’anomena «Portals comercials per vendre més». Se centrarà en la comercialització per Internet, la venda amb eines telemàtiques, estratègies pels grans portals i els costos i avantatges de la publicitat a la xarxa.  El consultor en màrketing digital Carles Mera serà l’encarregat d’impartir la formació, que s’allargarà entre les 14 hores i les 16 hores dels dies 3 i 5 de novembre (dimarts i dijous, respectivament). Els interessats poden inscriure’s a través d’aquest enllaç. Dies abans de la cita, rebran les indicacions per accedir a la videoconferència a través de Zoom

 

La segona tanda de formació arribarà els dies 10 i 12 de novembre, de 14 hores a 16 hores i de la mà d’Oh Happy Day Studio. L’eix central serà l’increment de les vendes a través d’Instagram. Es tractaran temàtiques com generar una proposta de valor al negoci comercial amb aquesta xarxa, estratègies de dinamització en publicacions, implementació òptima d’Instagram al negoci o la millora del «feed» professional. A més, es donaran 5 claus per elaborar una campanya de venda. També cal inscriure’s a partir d’aquest enllaç per poder aconseguir el codi d’entrada a la videoconferència. 

La Cambra de Comerç aposta per aquest tipus de continguts perquè tenen com a premissa ajudar el petit comerç de la ciutat. Paradistes, botiguers i comerciants no poden perdre l’oportunitat de formar-se, gratuïtament, per aconseguir millores en el món digital.